Adresa: Str. Sarariei nr.35, Iasi
Email: colegiul_ec_adm_iasi@yahoo.com
Tel/Fax: +40 232.267.669, +40 232.216.450

19 martie 2014


In perioada 3-17 martie, Comisia profesorilor diriginti, in parteneriat cu Fundatia MBK International, au implementat proiectul “Merita sa astepti”. S-a predat elevilor de cl. a IX-a si a X-a o ora de educatie sexuala, demersul didactic centrandu-se pe sanatate, responsabilitate si dezvoltarea capacitatilor decizionale. 

Prezentam mesajul personal al coordonatorului proiectului psihoterapeut Eugenia Erhan:

“De ce sa-i invatam pe adolescenti despre abstinenta sexula, oricum nu vor astepta! Oare asa sa fie? Si atunci cum se face ca sunt asa de interesati de subiect si ca orele de educatie pentru abstinenta sexuala desfasurate de noi in scoli sunt asa de populare printre ei? Raspunsul este simplu:  adolescentii au intrebari iar noi trebuie sa le dam raspunsurile! Nu trebuie sa ne concentram atentia asupra a ceea ce noi asumam ca adolescentii stiu deja. Avem responsabilitatea sa le spunem lucrurile pe care am vrea sa le afle de la noi!  Le explicam ca abstinenta nu inseamna constrangere, ci libertate. Le explicam ca orice decizie luata aduce cu ea responsabilitati, le explicam pericolul bolilor cu transmitere sexuala ... Ceea ce pare gratuit poate avea de fapt un pret mare de platit…Vor astepta oare tinerii? Nu stim, dar am vrea ca ei sa fie informati. La sfarsitul aproape fiecarei prezentari un numar mare de tineri vin la mine si-mi spun: <<As fi vrut sa-mi fi spus cineva toate astea, as fi vrut sa fi stiut…>> Si pentru ca citesc atat de mult regret pe fata lor, mi-am facut o misiune personala din a le spune tinerilor despre abstinenta sexuala.. Nu voi decide in locul lor, dar vreau ca atunci cand vor decide, sa stie ca au optiuni!”

Bratarile albastre si roz primite si purtate de elevi au inscrise sloganurile: “Taria unui barbat sta in caracterul sau” si “Merita sa astepti”.





Adaugat de Col.Ec.Adm.Iasi miercuri, martie 19, 2014